פרסום בפייסבוק הינו כלי שיווקי מעולה לבעלי עסקים וחברות אשר רוצות לקדם את העסק שלהם דרך הרשתות החברתיות.
כיום יש מספר משתמשים עצום בפייסבוק, ועל כן “שטח הנדל”ן” שלה מאוד גדול, עם מספר רק מאוד של “אווטרים” – משמע, קהלים שאפשר לבקש להגיע אליהם באופן מדויק לפי תכונות, מאפיינים ותחומי עניין.
שליטה בפייסבוק תקנה לכם כלים מתקדמים לפרסום העסק ולכן מומלץ מאוד להשתמש בזה עבור בעלי עסקים שרוצים להגדיל את נפח העבודה והתפוקה שלהם.
פרסום בפייסבוק – מושגים חשובים
עמוד פייסבוק עסקי
פייסבוק שמה דגש על ניהול פרופיל עסקי נפרד מהפרופיל האישי של בעל העסק. (FACEBOOK BUSINESS PAGE). לעיתים יש אנשים שמנסים להפוך את הפרופיל האישי שלהם לעמוד הרשמי של העסק שלהם אך כיום פייסבוק עלולה לזהות את זה ולסגור את העמוד בטענה שהוא נוגד את כללי השימוש ברשת החברתית. לא כדאי לנסות זאת מכיוון שאנחנו עלולים לאבד המון מידע שנצבר תחת העסק שלנו וערוץ תקשורת ישירה מול הלקוחות שלנו. מהסיבה הזאת מומלץ מלכתחילה לפתוח דף עסקי עבור העסק שלכם ולא פרופיל אישי.
איך פותחים דף עסקי?
התחברו לפרופיל האישי שלכם בפייסבוק. בסרגל העליון, כאשר אתם מחוברים לחצו על CREATE.
כאשר נפתח לכם חלון עם אפשרויות בחירה, בחרו באופציה הראשונה – PAGE.
בשלה הזה אנחנו מלא את פרטי העסק שלנו כפי שנרצה שיופיעו בעמוד העסקי: שם העסק, כתובת, תחום ועוד. לאחר מילוי הפרטים, ייפתח עבורכם דף עסקי. ישנם מספר דגשים שחשוב לשים אליהם לב:
-תמונה ראשית (תמונת קאבר): תמונת קאבר היא תמונה שתכתיב את האווירה של העמוד ולכן מומלץ להשתמש בתמונה שתתאר את העסק שלכם או הפעילות של העסק שלכם יחד עם שילוב של הלוגו שלכם.
-תמונת פרופיל: בתמונת הפרופיל מומלץ שיופיע לוגו העסק. כדאי להיעזר באנשי מקצוע מתאימים כדי ליצור לוגו מקצועי המאפיין את העסק שלכם.
-הגדרות עמוד (SETTINGSׂ): כאן תוכלו להגדיר הגדרות נרחבות יותר כמו למשל מי יכול ערוך את הפעילות בעמוד, מיכ יכול להגיב וכו’.
-אודות: חלק חשוב ביותר בעמוד עסקי כחלק מפרסום בפייסבוק. כאן המבקרים בעמוד שלכם יוכלו למצוא את כל המידע שהם צריכים אודות העסק שלכם והפעילות של העסק שלכם. כאן הם יוכלו בעצם להחליט אם הם ירצו לבצע רגישה או לא בהתאם למידע שתספקו. דברים שחשוב לכתוב: שעות פעילות, סניפים פיזיים, כתובות, שנת הקמה והפעילות של העסק במשך השנים ופרטים אודות בעלי העסק.
ועכשיו, אחרי שהקמנו עמוד עסקי, הגיע הזמן שלנו להתחיל לפרסם אותו.
פרסום בפייסבוק – עלויות
קודם כל, חשוב שתדעו שאתם אלה שקובעים את תקציב הפרסום בפייסבוק. אתם למעשה מודיעים למערכת של פייסבוק כמה כסף תרצו להשקיע בפרסום. רווח המחירים לפרסום בפייסבוק הוא רחב ואנו נוכל לפרסם ב-10$ ליום ונוכל לפרסם גם ב-10,000$ ליום. כמובן שככל שנשקיע יותר כך נראה תוצאות טובות יותר ונוכל כך להגיע למטרות שהצבנו לקמפיין הפרסום בפייסבוק. חשוב לדעת! ישנן מודעות מתקדמות עם דרישה לתקציב מינימלי. כאשר נרצה ליצור מודעות כאלה אנחנו נקבל על כך התראה מראש כך שאין מה לדאוג:)
פרסום בפייסבוק נותן בידינו שתי אפשרויות להגדרת העלות עבור קמפיין הפרסום שלנו:
- תקציב כללי לקמפיין- כמה כסף אנחנו רוצים להוציא סך הכל.
- תקציב יומי/ תקציב עבור תוצאה שנקבל – אנחנו יכולים להגדיר לפייסבוק כמה כסף נרצה להשקיע בפרסום בפייסבוק ביום או כמה כסף אנחנו מוכנים לשלם על כל תוצאה סופית שנגדיר ונרצה לקבל דרך הפרסום בפייסבוק.
במידה ואנחנו לא נעזרים באנשי מקצוע מומחים להקמת קמפיינים לפרסום בפייסבוק ואנחנו רוצים לעשות זאת בעצמנו ישנה גם האפשרות לתת לפייסבוק לבצע הגדרת תשלום אוטומטית תוך התחשבות בתקציב הכללי שהגדרתם לו. המערכת של פייסבוק “תפזר” את התקציב על פי שיקוליה לאורך התקופה שנגדיר לה לקמפיין הפרסומי.
פרסום בפייסבוק – מודעות פייסבוק (FACEBOOK ADS)
פרסום מודעות בפייסבוק מתאפשר אך ורק דרך הפרופיל העסקי שפתחנו מלכתחילה. כלומר, אל תנסו לפרסם מודעות עסקיות דרך הפרופיל האישי שלכם.
מה היא מודעת פייסבוק?
כאשר אנחנו מדברים על פרסום בפייסבוק אנחנו מדברים על פרסום מודעות בעצם עבור העמוד העסקי שלכם. משמע, עבור העסק שלכם. המודעה מתפרסמת ברחבי פייסבוק תוך שמירה על ההגדרות הפרסומיות שהגדרנו.
אילו פרמטרים נגדיר מראש?
-מספר המשתמשים שנרצה לחשוף למודעה.
-חתך דמוגרפי של קהל היעד
-מטרת הקמפיין (רכישה, כניסה לאתר, מודעות למותג ועוד).
-גילאי קהל יעד ותחביבים מאפיינים.
ישנה אפשרות שיהיו לנו מספר מטרות שונות לפרסום בפייסבוק. כדי לא “לבזבז” משאבים מהקמפיין הפרסומי שלנו וכדי להגיע בהצלחה ליעדים שהצבנו עדיף להקים קמפיין נפרד לכל מטרה.
דרכים נוספות להשתמש בפרסום בפייסבוק
המאמר שלנו בעיקרון עוסק בפרסום ממומן בפייסבוק אך ישנה גם האפשרות של פרסום תוכן אורגני לחלוטין ללא מימון של הפרסום. תוכן טוב הוא דבר ויראלי והוא מתפשט במהירות כמו אש בשדה קוצים. במיוחד כשמדובר ברשתות חברתיות. פוסטים, תמונות, סטוריז, רילס ועוד מגוון אופציות קיימות כיום עבורנו לפרסום העסק שלנו. השיטה הטובה ביותר היא ליצור תוכן איכותי ובעל ערך אמיתי עבור הגולשים. ניתן ליצור את התוכן על ידי יוצרי תוכן מקצועיים או אם התברכתם בכישרון טבעי, ליצור תוכן בעצמכם. אם התוכן טוב, קליט ושימושי הוא כנראה יתחיל להיות מופץ על ידי שיתופים. איזה תוכן אפשר ליצור? טיפים, מדריכים שימושיים הקשורים לשירות שהעסק שלכם מספק, סרטונים מצחיקים, סרטוני הדרכה, תמונות ועוד.
פרסום בפייסבוק – לסיכום
במאמר הזה סקרנו מה נדרש מאיתנו כדי להתחיל בפרסום בפייסבוק באופן ממומן וגם אורגני. קיימת בפנינו האופציה לקדם את העמוד העסקי שלנו על ידי קמפיין מודעות ממומנות, בהן נשקיע תקציב שנגדיר מראש. כך ניצור חשיפה ויעדי חשיפה עבור המודעות שלנו. בנוסף, ניתן להגדיל חשיפה על ידי פעילות תוכן אורגנית כפי שציינו בפסקה האחרונה. אם אתם לא מעוניינים לנהל את הפעילות הפרסומית והשיווקית בעצמכם, קיימים כיום ספקים ונותני שירות מעולים שיכולים לעשות זאת עבור העסק שלכם בצורה הטובה ביותר כיום.