המדריך המלא לגדלי מודעות הפייסבוק שיעשה לכם סדר

לכל אפיק פרסום של פייסבוק יש דרישה אחרת עבור גודל המודעה

 הנה מדריך הגדלים שיעשה לכם סדר בהכל:

עם כל כך הרבה אפשרויות מיקוד, שיפורים במיטוב והיעילות הכוללת של צרכי העסק – פייסבוק מעולם לא הייתה חזקה יותר ככלי פרסום מעכשיו!

עם זאת, עם חדשנות מהירה המתקדמת מדי יום, מגיעים שינוים רבים והיכולת להשאר מעודכן הופכת אתגר יומי עבור כל מי שמנהל קמפיינים בפייסבוק ולכן אנחנו כאן כדי לעזור.

גדלי תמונות, מיקומים ופורמטים לא השתנו הרבה מאז שפייסבוק הפכה לפלטפורמת פרסום בערך בשנת 2014

בפייסבוק ישנן אפשרויות פרסום רבות במיקומים שונים ולכל מיקום סטנדרטים משלו

ישנם גדלים וסטנדרטים לתמונות וסרטונים במיקומים שונים

פייסבוק תשנה את גודל התמונה בצורה הנכונה למיקום אך כדאי להצמד לתבנית הכללית.

לפני שנתחיל – כלי נהדר לבדיקת כמות הטקסט בתמונה הקליקו כאן

פשוט העלו את התמונה הרצויה וקבלו תשובה מיידית.

כמובן שהדירוג הטוב ביותר הוא OK

אך תוכלו להשתמש בתמונה גם כשיופיע לכם סימון הLOW.

קחו בחשבון שזה לא מומלץ.

גדלי תמונות ופורמטים:

מודעה סטטית – תמונה אחת.

הגודל הוא מלבן :628X1200  פיקסלים

הגודל הסטנדרטי של תמונות בפייסבוק והפופולארי ביותר!

בשנים האחרונות פייסבוק התחילו להעדיף את הגודל המרובע יותר 1080X1080

בתוך מיקומי פייסבוק ואינסטגרם כי תמונה מרובעת כזאת תופסת יותר שטח נדל”ן על גבי מסך של משתמש במכשיר נייד.

מהנסיון שלנו גודל 628X1200 עדיין ממיר היטב כך שלא חובה באמת לשנותו.

מיקומים נגישים לגודל מודעה זו:

  • Facebook News Feed
  • Facebook Instant Articles
  • Facebook In-Stream Videos
  • Facebook Marketplace
  • Facebook Stories
  • Instagram Feed
  • Instagram Stories

מודעה סטטית

גודל מרובע 1080X1080 פיקסלים

כאמור, פייסבוק מעודדת מפרסמים להשתמש במודעות המרובעות הגדולות.

הסיבה העיקרית היא הגדילה בשימוש באינסטגרם ובמכשירים ניידים.

השימוש הגדל במכשירים ניידים ובאינסטגרם העניק לפייסבוק את התמריץ לאפשר למפרסמים להשתמש בסוג מודעה זה. בנוסף יתרון משמעותי בכך הוא שהתמונה המרובעת עוברת בצורה חלקה יותר למיקום באינסטגרם בלי להראות מוזרה או מעוותת.

החסרון הוא שאנחנו עדיין לא בטוחים האם מודעה מרובעת תמיר יותר ממודעה מלבנית. רק הזמן יגיד.

מיקומים נגישים לגודל מודעה זו:

  • Facebook News Feed
  • Facebook Instant Articles
  • Facebook In-Stream Videos
  • Facebook Marketplace
  • Facebook Stories
  • Instagram Feed
  • Instagram Stories

מודעת וידאו:

גדלי וידאו מאד ברורים וישירים

ולמרות שפייסבוק מאשר שימוש בוידאו שאורך יותר מדקה, לא היינו ממליצים להשתמש בזה במודעות מכירתיות.

כמובן שהכל תלוי בתוכן ובמטרת המודעה.

פורמטים וגדלים:

  • Format: .MOV or .MP4
  • Aspect Ratio: 16:9
  • Resolution: 720p at minimum
  • File Size: 2.3 GB maximum
  • Length: 120 minutes (Facebook) or 60 seconds (Instagram)
  • Thumbnail Image: 1,200 x 675 pixels, 16.9 ratio
  • Caption: 2,200 characters maximum

מפרסמים רבים מאמינים שמודעות וידאו יעשו מהפכה בתוצאות שהם מביאים אך לעומת זאת, סרטונים דורשים הרבה יותר זמן והכנה על מנת להבטיח תוצאות טובות יותר.

נכון..בתוך סרטון ניתן להכניס הרבה יותר מידע מאשר במודעה אחת אך בעידן כמו שלנו שבו לאף אחד אין זמן, והיכולת להתרכז במשהו לאורך זמן פוחתת עקב הסחות הדעת, זה כמובן משנה את התמונה.

זכרו..אנו מדברים על מודעות מכירתיות ולא כשמטרת הקמפיין היא מעורבות.

כשמטרת הקמפיין היא מעורבות, סרטון יכול לתת תוצאות יותר טובות.

סרטונים יכולים להיות עוצמתיים מבחינת מיתוג כשיש לך יכולת לצור יותר מסרטון אחד בסוגים שונים אתה יכול ללמוד הרבה על קהל היעד שלך.

Gif

אלטרנטיבה נהדרת ומושכת מאד ליצירת מודעת וידאו.

הגיף בנוי בדרך כלל משניים או שלושה פריימים מחוברים ויש אתרים שבהם תוכלו לצור גיפ אחד בעצמכם.

הקליקו כאן

כמו תמונה, הגיפ יכול להעביר הרבה מידע בזמן קצר. 

מודעות גיפ עובדות מאד יפה במודעות B2B וקמפיין לידים.

את הגיפ יש להעלות בדיוק כמו שהייתם מעלים וידאו רגיל.

קרוסלה:

גודל: 600X600

האופציה לצור מודעת קרוסלה נותנת לנו המפרסמים את האופציה להכניס יותר מידע או לספר סיפור ע”י פרסום מספר תמונות, כמו כן כלי נהדר למכירה של מספר מוצרים.

עם זאת, נתקלנו בקמיינים רבים בהם הקרוסלה לא עבדה כצפוי.

כשאתם חושבים האם להשתמש במודעה רגילה או קרוסלה, אתם חייבים לקחת בחשבון את אופי המוצרים אותם אתם מציגים והשירות הניתן.

תחליטו האם המשתמש זקוק לזמן רב יותר לעיכול המידע או שכדאי להשתמש במודעה סטטית המובילה לדף הנחיתה שכבר יספק את המידע הנחוץ.

קרוסלת וידאו

פורמטים וגדלים:

  • רזולוציה:1080 x 1080
  • מספר כרטיסים בקרוסלה: 2-10
  • סוג קובץ: .MP4 and .MOV
  • גודל קובץ: 4GB
  • אורך: <240 minutes

היתרון של מינוף תוכן וידאו אינפורמטיבי בא לידי ביטוי במודעות קרוסלת וידאו.

כמובן שהכל, כמו תמיד, תלוי במטרת הקידום והמוצר אך זו עשויה להיות דרך נהדרת להעביר מידע למשתמש בצורה יותר מעניינת.

וגם כאן החסרון בסוג מודעה זו היא יצירת התכנים, הזמן שזה לוקח והיכולת.

יצירת סרטונים היום היא לא דבר קל וזול לכן אם אינכם עובדים בתקציבים גדולים, תעדיפו תמיד תמונות סטטיות.

שקופיות  – Slidshow:

מודעות השקופיות מאפשרות לנו לצור מודעת וידאו הרצה בלופ מתוך 10 תמונות שונות.

פייסבוק מאפשרת לנו להשתמש בהן לכל מטרה למעט קידום קטלוג מוצרים.

פורמטים וגדלים:

  • Image Size: 1,280 x 720 pixels
  • Ratio: 16:9, 1:1 or 2:3
  • Format: .MOV or .MP4

מודעות שקופיות הן אלטרנטיבה נהדרת בגלל יכולתן להציג מספר רב של מוצרים בתוך מודעה אחת.

המודעות שקופיות בעצם הופכות לגיפ שתוכלו לצור במהירות ממספר תמונות שיש ברשותכם.

תזכרו, השלב האחרון בהכנת קמפיין הוא הקריאטיב, המודעה והטקסט.

תחשבו מה היה תופס לכם את העין ותצרו מודעה נכונה עם טקסט טוב

שתגרום לאנשים לעצור ולהגיב.