כל מה שרציתם לדעת על פרופיל עסק של גוגל (לשעבר-גוגל לעסק שלי)

איך פותחים פרופיל עסק בגוגל? 

“פרופיל עסק” (לשעבר – “גוגל לעסק שלי”) הוא כלי חינמי מבית – מי אם לא – גוגל, שעוזר לכם לפרסם את העסק שלכם ברגעים הקריטיים באמת – כשלקוחות מחפשים את תחום המוצר או השירות שלכם, או את העסק שלכם במפורש, ברשת החיפוש של גוגל או במפות של גוגל. אתם יכולים ליצור פרופיל לעסק שלכם על מנת לפרסם את שעות הפעילות שלכם, את מספר הטלפון ואתר האינטרנט שלכם, תמונות, מבצעים מיוחדים, לאפשר ללקוחות לכתוב עליכם ביקורות ועוד.. פרופיל העסק שלכם בגוגל מאפשר לכם למשוך לקוחות כאשר הם חמים ומוכנים לבצע המרה. בסופו של יום, מדובר בכלי חינמי, עוד אפיק אורגני של העסק שלכם, והוא יכול לשפר פלאים את כמות הלידים שלכם. 

תחילה, עליכם לחפש “פורפיל עסק” בגוגל או להיכנס לקישור הבא

כעת לחצו על “כניסה לחשבון” והתחברו עם המשתמש שלכם בגוגל. תשימו לב שהפרופיל שיפתח את החשבון, הוא זה שינהל אותו – אז אולי אתם תעדיפו לפתוח את החשבון עם המייל של העסק ולא המייל הפרטי שלכם. לאחר מכן לחצו על הכפתור “אני רוצה להתחיל לנהל” >>

הגדרות פרופיל

עליכם לאתר את העסק שלכם לפי שם. במידה ולעסק שלכם יש כבר פרופיל לחצו עליו, ובעמוד הבא תוכלו לדרוש אליו גישה (נניח שאין לכם יותר קשר לזה שפתח את הפרופיל הראשון, ומכאן הבאנו את ההמלצה לפתוח את הפרופיל דרך המשתמש של העסק, ולא המשתמש הפרטי). במידה ואין לעסק שלכם פרופיל – לחצו על “יצירת עסק בשם זה”. 

בחלון הבא אתם תתבקשו לבחור את שם העסק ( תחת “התחלת היצירה של פרופיל העסק”). כדאי שהשם ירמז על התחום בו העסק פועל, למשל – אם קוראים לחברה שלכם “שרית אביב” והיא עוסקת בתיווך נדל”ן, אז ההמלצה היא לקרוא לפרופיל “שרית אביב – תיווך נדל”ן ונכסים” (ככה “דחפתם” את מילת המפתח העיקרית שלכם). בחירה בשם גנרי ללא רמיזה על תחום העסק עצמו יקשה על לקוחות פוטנציאלים חדשים שמחפשים את השירות ולאו דווקא את השם שלכם מלהיחשף לפרופיל שלכם. כעת, אתם מתבקשים לבחור קטגוריה לעסק – נסו לבחור בקטגוריה מדויקת, ובמידה ולא מצאתם אחת כזו, תנסו לבחור קטגוריה קרובה לתחום שלכם (לפעמים זה יכול ממש לתסכל, אין ברירה… בוחרים מקסימום משהו ממש רחוק כי זה מה שיש לגוגל להציע). בחרו קטגוריה, ולחצו על “הבא”.

בדף הזה תתבקשו להוסיף מיקום פיזי לעסק שלכם. שימו לב- אפילו אם אתם מנהלים חנות אינטרנטית ללא מיקום פיזי, תוכלו לרשום את כתובת המגורים שלכם, העיקר שתהיה כתובת פיזית כלשהי. לאחר שסיימתם לחצו על “הבא” והמשיכו לשלב הבא. 

על מנת להשלים את הפרופיל, גוגל תבקש מכם בשלב הזה לענות על עוד מספר שאלות בנוגע לעסק שלכם. עקבו אחר השאלות וענו בהתאם (כמו שעות פתיחה, ימי פעילות ועוד). זכרו – ככל שתספקו לגוגל יותר מידע, כך הסיכוי שמשתמשים יקליקו דווקא עליכם כאשר אתם קופצים בחיפוש שלהם.

בשלב הבא גוגל תבקש מכם לבצע אימות. על מנת לוודא שהעסק שייך לכם, ושהוא מממוקם בכתובת שסיפקתם, גוגל בכבודה ובעצמה תישלח אליכם גלויה בדואר (כן, גלויה במעטפה עם בול והכל..). הגלויה מכילה קוד אימות אותו תצטרכו להזין במערכת על מנת להשלים את התהליך. 

הגלויה צפיה להגיע עד כשלושה שבועות ממועד הבקשה לפתיחת פרופיל העסק שלכם. לאחר שלב האימות, תוכלו להוסיף תמונות של בית העסק, להוסיף מידע שימושי ועוד. לאחר כל השאלות תסיימו בדף ניהול חשבון העסק שלכם. בדף זה תוכלו לבצע פעולות שונות כגון יצירת פוסטים או מודעות בגוגל אדס (Google Ads), לקבל תובנות או מידע על העסק שלכם, לערוך את עמודי התמונות והמידע המוצג למשתמשים ועוד..

קחו בחשבון שעד שלא תזינו את קוד האימות שתקבלו עם הגלויה, החשבון שלכם ישאר במצב “המתנה לאימות”. לאחר שקיבלתם את הגלויה היכנסו לעמוד הניהול של העסק שלכם ולחצו על “אימות” בתפריט בצידו הימני של המסך. 

הידד! פרופיל העסק שלכם מוכן לשימוש וכבר התחיל לעבוד עבורכם בהשגת לידים ולקוחות חדשים. 

טיפ: ודאו כי אתם ממשיכים לתחזק את הפרופיל שלכם מפעם לפעם על מנת לודא שכל המידע המוצג שם הוא מעודכן ושאינו מטעה את המשתמשים. 

בקשו מחברים, ממשפחה או מהלקוחות שלכם לדרג אתכם ולכתוב ביקורות בדף העסק שלכם (רק במידה והם היו מרוצים כמובן). דירוג הגולשים על העסק שלכם והביקורות משפיעות גם על נראות העסק שלכם, וגם על הרלוונטיות שלכם בעיני המשתמשים, לכן שאפו לשמור על העסק שלכם עם דירוג של 4.5 כוכבים (ומעלה*).