מה זה קידום אורגני?

מנוע החיפוש של גוגל מהווה צומת ראשית עבור גולשים רבים מדי יום. בעזרת קידום אתרים אורגני (SEO) נוכל לרתום את כוחו של מנוע החיפוש לטובתנו, כל זאת בהוצאות שיווק נמוכות ויעילות מקסימלית באופן יחסי (כשההשוואה היא לקידום ממומן). קידום אורגני הוא קידום המתבסס על שאילתות חיפוש (מה שאנשים מחפשים כשהם גולשים בגוגל), והתהליך אמור לשפר את דירוג התוצאות של האתר בגוגל. בפועל כתוצאה ישירה מכך, מספר הכניסות לאתר דרך אפיק אורגני יעלה, מה שיביא באופן ישיר ליותר המרות ועסקאות.

במה קידום אתרים אורגני תורם לעסק?

כאשר נעשה כהלכה, הקידום האורגני יביא לתוצאה של “הקפצת” האתר שלנו באינדקס תוצאות החיפוש של גוגל על פי מילות המפתח שחתרנו לקדם. בין היתרונות הבולטים של קידום אורגני הם הגברת התנועה האיכותית לאתר, השבחת האתר לאורך זמן, והחזר השקעה משמעותי לטווח הארוך. תשאלו את עצמכם: האם קרה לכם שכאשר חיפשת ערך כלשהו בגוגל, אז בחרתם בכוונה לגלול ולהתעלם מהתוצאות בממומנות שמגיעות לפני האורגני? אם כן, אתם לא לבד – זו התנהגות נפוצה בקרב גולשים, מה שמעלה משמעותית את איכות המבקרים באתר שחשים כי התוצאה שלכם כנראה רלוונטית יותר בגלל שגוגל “שמה אתכם” שם.

קידום אתרים אורגני מספק את הלידים האיכותיים ביותר מבחינת ערוצי השיווק

גולשים נוטים בדרך כלל לסמוך על התוצאות האורגניות בגוגל יותר מאשר על פרסומות ממומנות, מה שהופך את הפרסום האורגני לאפקטיבי יותר ביחס לערוצי שיווק אחרים. כאשר הלקוח מחפש את התחום שלכם בגוגל הוא במצב “פעיל”, כלומר, הוא “אפוי” יותר ומוכוון יותר לבצע רכישה. למידע נוסף אודות ההבדלים בין אסטרטגיות Push לעומת Pull לחצו כאן.

מי צריך קידום אורגני בגוגל?

בקצרה – קידום אורגני עשוי להיות אפקטיבי ומתאים לכל עסק מכל סוג. באמצעות הקידום האורגני, חברות ועסקים מפרסמים את עצמם בפני אלה המחפשים שירותים ומוצרים בתחומם. כאשר מבצעים SEO בצורה נכונה, האתר שלנו יטפס מעלה בתוצאות החיפוש כשהשאיפה היא לתוצאה הראשונה בעמוד הראשון, תוך שמירה על המיקום בטווח הארוך וללא הגבלה של הקלקות או הופעות. בין אם אתם מנהלים בלוג, אתר מסחרי או אתר מכירות אונליין, קידום אורגני יעיל מסייע לכם לשבץ את אתרכם בין תוצאות החיפוש הראשיות של גוגל.

איך עובד קידום אורגני?

האלגוריתם של גוגל (נקרא “עכבישים”), זוחל ברחבי הרשת ולומד על כל האתרים בהם הוא עובר. כל אתר מקבל ציון (נקרא גם “דירוג”) בהתאם לטיבו על פי קריטריונים שגוגל קבעה. הקריטריונים האלו ברובם סודיים, אך יש רבים שהם די צפויים ומובנים מאליהם, ולמעשה כאשר איש SEO עובד, יש לו מספיק קווים מנחים בסיסיים כדי להתניע תהליך קידום – בעוד שאלו שעושים עבודה טובה יותר, ימשיכו לחקור ולנסות להבין מה גוגל מבקשת שניישם באתר. התהליך הזה נקרא “אופטימיזציה טכנית”.

אופטימיזציה טכנית של קידום אתרים אורגני

קיימים ארבעה פרמטרים מרכזיים המשפיעים על הציון שגוגל נותן לאתר שלכם, ובהתאם לכך לקביעת מקומו של האתר שלכם ברשימת תוצאות החיפוש:

  1. תוכן:

עמודים בעלי מלל רלוונטי וייחודי המכילים את מילות המפתח שבחרנו. ככל שהתוכן שלנו יהיה מעניין יותר וימשוך יותר גולשים, וכן ככל שיכיל את מילות המפתח שהגדרנו – כך יעלה דירוג האתר שלנו ובהתאם המיקום שלנו בתוצאות החיפוש. ככל שהתוכן איכותי יותר ומעניק ערך רב יותר לגולשים, כך האתר שלכם יקודם יותר. האלגוריתם של גוגל קובע האם התוכן שלכם מעניין ועדכני על פי תנועת הגולשים – אם האתר מקבל הרבה כניסות, אם הגולשים נשארו באתר לאורך זמן, גללו דפים שונים עד לתחתית וכדומה (או בקיצור – תהיה מעורבות) – גוגל יסיק שהתוכן באתר הוא רלוונטי ולכן יתעדף אותו – מה שיביא בפועל לקידום אורגני.

  1. קישורים:

אתר איכותי ואמין הוא אתר שמקשרים אליו לעיתים קרובות, כלומר, האלגוריתם של גוגל מניח כי אם קיימים הרבה קישורים לאתר שלכם ברחבי הרשת, כנראה שהאתר שלכם מוצלח ולכן הוא מעניק לו ציון גבוה יותר. ככל שיותר אתרים מפנים לאתר שלכם- כך ציון האתר שלכם יעלה. למעשה, עניין הקישורים עובד כמו בחיים האמיתיים- אם הרבה אנשים ממליצים על מוצר או שירות מסוים, כנראה שההמלצה הזו מבוססת. אבל שימו לב – יש משמעות גדולה גם לאיכות האתרים. ז”א שאם מספר בלתי סביר של אתרים יפנו אליכם כשהם אתרי רפאים (ספאם), גוגל תסיק כי אתם מבצעים מניפולציה שעל כן, לא רק שלא יהיה קידום מוצלח – אתם עלולים להיענש על כך. אז אילו אתרים כן רלוונטים? ישנם 3 פרמטים:

  • רלוונטיות התוכן המקשר: האתר המקשר צריך להוציא הפנייה לאתר שלכם תחת אנקור (מילת המפתח המקשרת) שרלוונטי לעמוד שאליו הוא שולח את ההפנייה + תוכן המאמר עצמו אמור להיות קשור לתוכן של האתר שלכם.
  • ציון הסמכות של האתר המקשר: ציון סמכות הוא מדד לא רשמי של גוגל, אבל אתרי תוכן מאוד משמעותיים ברמה הגלובלית קבעו פרמטרים שאפשר להסתמך עליהם (כמו haref) ומעניקים ציון מ-0 עד 100 אודות טיב האתר המקשר. ככל שהציון גובהה יותר, כך הלינק יהיה טוב יותר.
  • מידת המעורבות של האתר המקשר: ככל שלאתר המקשר יש בפני עצמו תנועה אורגנית עירה + הוא בעל דירוג מילות מפתח חזק בפני עצמו, כך גוגל תתרשם יותר לטובה ואיכות הקישור תעלה.
  1. חוויית משתמש:

לגוגל אכפת מאוד מחוויית המשתמשים של מנוע החיפוש ולכן מעניקה דירוג גבוהה לאתרים בעלי חווית משתמש טובה. תנועה רחבה של גולשים מול אחוז נטישה נמוך ואחוז הקלקות גבוה יתרמו לדירוג של האתר שלכם. שרשור נכון של כותרות, מפת אתר נוחה בעלת היררכיית נושאים ברורה, עיצוב נעים ומסודר כולם תורמים לחוויית המשתמש ובכך ממקסמים עבורכם את השפעת הקידום האורגני של אתרכם. חשוב לאחסן את האתר בשרת מאובטח ויציב עם זמני טעינה מהירים למען שיפור נוסף של חוויית המשתמש ובכך לקבל דירוג גבוה יותר.

  1. מבנה עמוד וקוד:

ככל ששפת האתר שלכם תהיה חדשנית, מסודרת ונקיה יותר, כך תקבלו ציון גבוה יותר מגוגל.  מערכת ניהול אתרים כמו וורדפרס או ג’ומלה אשר ידועות כיעילות יותר במנוע החיפוש של גוגל מקבלות דירוג גבוה יותר (תעדוף) על פני מערכות ישנות יותר שנחשבות כפחות אפקטיביות. בנוסף על מנת שה”זחל” של גוגל יוכל לקרוא את אתרכם בצורה מיטבית, על האתר להכיל בין היתר כותרות וכותרות משנה בעמודים ובטקסטים (H1-H6) וטקסט אלטרנטיבי לתמונות השונות באתר. עליכם לודא כי אין קישורים שבורים באתר וכי אין תוכן משוכפל. אלה רק חלק מהגורמים שיש לקחת בחשבון כאשר מתאימים את קוד האתר למנוע החיפוש.

האם כדאי לבצע קידום אורגני לבד או שעדיף להיעזר בחברה מקצועית?

למעשה, כל בעל אתר יכול לבצע קידום אורגני בעצמו, הכל שאלה של כמה זמן תוכלו להשקיע בכל חודש. על מנת לבצע קידום אורגני בצורה נכונה, עליכם להשקיע בחודשים הראשונים זמן ומאמץ רבים באופטימיזציה של האתר. לאחר התקופה הראשונית יש לבצע תחזוקה בכל כמה שבועות. מובן שטיב התוצאה תלוי גם במידת הניסיון שלכם בקידום אתרים ובשליטה שלכם בכלים השונים לקידום אתרים. על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר, ההמלצה הרווחת היא לשכור מקדם אתרים מקצועי שיבצע את העבודה ההתחלתית ותוך כדי כך ללמוד עוד על מנת להבין כיצד לבצע את התחזוקה בעצמכם. כך תקבלו נקודת פתיחה טובה להתחיל איתה ולא תהיו תלויים בגורם חיצוני שישמור על האתר שלכם מקודם לאורך זמן. אם אינכם מרגישים בטוחים עדיין, תוכלו להחזיק את מקדם האתרים כל זמן שתחפצו כמובן.