סקרימינג פרוג – הכלי לקידום אורגני שאתם חייבים להכיר

אחד הכלים שכדאי מאוד להכיר בתור אנשי שיווק בדיגיטל או מקדמי אתרים הוא “הצפרדע הצורחת”. כן כן, קראתם נכון…


Screaming Frog SEO Spider Tool (או בשפת הקודש: סקרימינג פרוג) היא תוכנה שפותחה בבריטניה. התוכנה מאפשרת לכם לנתח את האתר שלכם ושל המתחרים שלכם באופן מעמיק ביותר- לזהות בעיות בקישורים מפנים, כותרות בעייתיות, מילות מפתח וניסוחים בהם המתחרים שלכם משתמשים ועוד.. 

מדובר בכלי נהדר עבור אנשים בעלי קצת ניסיון בתחום באמצעותו אפשר לשפר את חוויית השימוש באתר, את הקידום האורגני שלו במנועי החיפוש, למצוא ולתקן תקלות וכן לאסוף נתונים טכניים רבים על האתר. התוכנה, בנוסף לכל, תומכת בשפה העברית. 

אם לא שמעתם מעולם על התוכנה הזאת, או אם אתם עדיין שוקלים האם להשתמש בה, אספנו בשבילכם כמה מהיתרונות הבולטים ביותר של התוכנה שאולי יעזרו לכם להחליט האם זהו כלי שעשוי לשמש אתכם.


אז לפני הכל, קיימים מספר שירותים בסיסיים שהתכנה מציעה כבר מהתפריט ראשי בחלק העליון של המסך

FILE – מאפשרת לכם לשמור את כל המידע שאספתם על האתר שלכם כקובץ אותו תוכלו להעביר ממכשיר למכשיר וללמוד על הנתונים אודות האתר גם ללא אינטרנט.

CONFIGURATION- מאפשרת להגדיר את הסריקה באתר – איזה מידע בדיוק תרצו לאסוף, איזה מידע תרצו לראות בדוח שלכם, תוכלו גם להוסיף או להסיר מהסריקה כתובות URL שונות.

REPORTS- אופציה זו תאפשר לכם ליצור מפת אתר ולהעלות אותה לתיקיית האתר שלכם.

אילו פעולות ניתן לבצע באמצעות סקרימינג פרוג?

הנה כמה מהפעולות הנפוצות שעשויות לעזור לכם במעקב טכני אחרי האתר שלכם, ועל מנת לשפר את הקידום האורגני של האתר שלכם. 

נתונים כללים – לאסוף נתונים רבים כמו באילו עמודים יש מעט מדי תוכן? בדיקת זמני התגובה  של העמודים, ניתוח עומקי העמודים שסרקתם, ניתוח של תגיות מטא ועוד.. 

ניתוח של כל התמונות באתר- סקרימינג פרוג יאפשר לנו ללמוד על התמונות באתר ולאסוף עליהן נתונים כמו משקלן של התמונות והצבעה על תמונות כבדות מדי, יחד עם כלים לטפל בהן במהירות. 

כותרות- סקרימינג פרוג יאפשר לכם לבחון את היררכיית הכותרות באתר (H1,H2), לבדוק באילו עמודים חסרות כותרות כאלו ובאילו עמודים קיימות כותרות כפולות. 

כותרות ותיאורי מטא – כותרת מטא היא הכותרת של העמוד המדובר כפי שהיא מוצגת בדף תוצאות החיפוש של גוגל. תיאור מטא הוא הטקסט שמופיע מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש.  סקרימינג פרוג יאפשר לכם קודם כל לצפות בקלות בכותרות ותיאורים אלה של כל עמוד ועמוד באתר שלכם. בנוסף, תוכלו לזהות דפים בהם הכותרות או התיאורים בעמוד חסרים, חוזרים על עצמם או זהים לכאלה של דפים אחרים, קצרים או ארוכים מדי (ההמלצה הגורפת של מנועי החיפוש הינה כותרות בנות עד 70 תווים ותיאורים בני עד 156 תווים)

קישורים – תוכלו לבדוק את הקישורים החיצוניים והפנימיים באתר שלכם ולודא שכולם מגיעים לאתרים שעדיין פועלים. במידה ואחד הקישורים באתר שלכם מוביל לאתר שאינו קיים (דף 404), או לאתר שאינו באויר, תוכלו לדעת זאת דרך הכלי הזה. 

קישורים של אתרים מתחרים – תוכלו לעלות על שיתופי פעולה של המתחרים שלכם באמצעות הכלי הזה. דרך די נוחה לזהות שיתופי פעולה היא באמצעות מבט על הקישורים היוצאים מאתר מתחרה. אם תקליקו על “EXTERNAL” בדוח שקיבלתם מסקרימינג פרוג, יוצגו לפניכם כל הקישורים היוצאים שקישרו לאתרים חיצוניים אחרים, לקהילות פייסבוק, גוגל +, קיהלת לינקדאין ועוד. 

ייצוא – בכל שלב עבודה עם התוכנה, סקרימינג פרוג מאפשרת לכם לייצא את כל הנתונים לאקסל (פשוט לוחצים על EXPORT). 

זיהוי מילות המפתח של המתחרים – תוכלו לאסוף ולבחון מילות מפתח של המתחרים שלכם באמצעות סקרימינג פרוג, להשוות מול רשימות של מילות מפתח מתוך האתר שלכם ואף לקבל רעיונות למילות וביטויי מפתח חדשים. נכון, ניתן לקבל את המידע הזה על כל אתר באמצעות תוספים שונים שמבצעים את המלאכה או אפילו בסקירה ידנית של כותרות המטא, של תיאורי המטא ואף של הקוד, אך סקרימינג פרוג שולפת לכם את כל אלה בצורה נוחה ומציגה לכם אותם בקובץ אקסל – רק תקחו.

אינדוקס עמודים באתר המתחרה – באמצעות סקרימינג פרוג, תוכלו להציץ על אינדוקס האתר ויותר חשוב מזה, ללמוד על אילו דפים ביקש בעל האתר מגוגל לא לאנדקס (Noindex). 

יצירת מפה של האתר – ניתן לבקש מהתוכנה קובץ XML, מעין מפה ארכיטקטורית של האתר, אותה ניתן להגיש לגוגל על מנת שתבין יותר טוב את תצורת האתר שלכם ותקדם אתכם טוב יותר.

עוד מספר דברים שכדאי שתדעו על Screaming Frog :

בניגוד לתוספים או אתרים כמו גוגל אנטליטיקס בהם כל המידע נמצא אונליין, סקרימינג פרוג פועלת על המחשב שלכם (יש צורך להוריד אותה מהאתר הזה). 

התוכנה שוקלת מעט מאוד (פחות ממגה) והגרסה החינמית בהחלט תספיק לבעל עסק שמחפש נתונים רלוונטים על קידום העסק שלו ואולי קצת מידע שימושי על המתחרים. 

החיסרון של הגרסה החינמית הוא שניתן לבצע בדיקה רק על 500 דפים באתר בכל בדיקה (שזה המון דפים! ). אם בכל זאת תרצו להשתמש בתוכנה כדי לקבל נתונים על אתר גדול – אין בעיה! התכנה תבדוק פשוט 500 דפים מתוך האתר ותעצור שם. 

סקרימינג פרוג יודעת גם לשחק בקבוצה – קיימת אפשרות לחבר את סקרימינג פרוג לגוגל אנליטיקס, לגוגל סרץ’ קונסול ועוד כדי לקבל אינפורמציה משולבת ונתונים מוצלבים. 

Frog