רימרקטינג – כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

רימרקטינג היא טכניקת שיווק דיגיטלית המשתמשת בנתונים מאינטראקציות עם לקוחות כדי לשפר קמפיינים ואסטרטגיות שיווקיות. על ידי מעקב אחר התנהגות הלקוחות, רימרקטינג יכול לעזור לעסקים להבין טוב יותר מה הלקוחות רוצים וכיצד להגיע אליהם. בנוסף, ניתן להשתמש ברימרקטינג כדי ליצור מסרים מותאמים יותר וממוקדים יותר עבור הקהל הספציפי שלכם. 

אז מה זה בעצם רימרקטינג?

בשיווק דיגיטלי, רימרקטינג או ריטרגטינג הוא סוג של פרסום מקוון ממוקד שבאמצעותו אנו מעבירים מסרים שיווקים לצרכנים על סמך פעולות האינטרנט הקודמות שלהם. שיווק מחדש הוא כלי שניתן להשתמש בו כדי להחזיר מבקרים לאתר שלכם, לאחר שהראו בעבר עניין במוצר או באתר שלכם. רימרקטינג מאפשר לכם לפנות לאנשים שאולי ביקרו באתר שלכם אך לא נקטו בפעולה, כגון הרשמה לניוזלטר, הוספה לעגלה או ביצוע רכישה. שיווק מחדש יכול להתבצע באמצעות מדיה חברתית (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק..), דואר אלקטרוני או ערוצים דיגיטליים אחרים כמו שירות הפרסומות והבאנרים של גוגל. זוהי דרך יעילה להגביר את המודעות למותג ואת שיעורי ההמרה באתר שלכם. אם אינכם משתמשים ברימרקטינג כחלק מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך, אתם עלולים להפסיד הזדמנות חשובה להגיע לקהל היעד שלכם.

איך רימרקטינג עובד?

הדבר נעשה על ידי הצבת קובץ “עוגיות” (Cookies) בדפדפן של המשתמש כאשר הוא גולש לאתר שלכם. הקוקיס לאחר מכן מאפשרים לעסק שלכם להציג בפני המשתמש מודעות מותאמות בזמן שהוא גולש באינטרנט. לדוגמה, עסק עשוי להציג מודעות עבור מוצר למישהו שצפה בו בעבר באתר האינטרנט שלו אך לא רכש אותו. שיווק מחדש יכול להיות דרך יעילה לעסקים להישאר בראש עם הקהל שלהם ולשמור את המוצרים או השירותים שלהם מול לקוחות פוטנציאליים עבורם.

אילו מודעות מופיעות בקמפיין רימרקטינג?

מודעות בקמפיין רימרקטינג הן בדרך כלל מודעות ממוקדות במיוחד ללקוחות שכבר ביקרו באתר שלך, ביצעו איתו אינטראקציה מסוג כלשהו, או השתמשו באפליקציה שלך. על ידי איסוף נתונים על התנהגות לקוחות, אתם יכולים ליצור מסעות פרסום המותאמים לתחומי העניין שלהם, לדפוסי הגלישה שלהם וכך להגדיל את הסיכוי שהם יקליקו על המודעה שלכם ויחזרו לאתר שלכם. שיווק מחדש יכול להיות כלי רב עוצמה להנעת תנועה ומכירות, אך חשוב להשתמש בו בחוכמה. אחרת, אתה מסתכן בלעצבן לקוחות פוטנציאליים ולהרחיק אותם לתמיד. עם זאת, בשימוש מושכל, שיווק מחדש יכול להיות דרך מצוינת למנף את העסק שלך.

האם רימרקטינג יכול לפגוע בפרסום הדיגיטלי שלי?

בהחלט! נניח שנכנסתם לאתר מסוים או הורדתם אפליקציה והבנתם מהר מאוד שזה לא מה שחיפשתם אז נטשתם את האתר, מחקתם את האפליקציה ויאללה סלאמת’!  

איך תרגישו אם כעת תקבלו מודעות לאותו שירות, מוצר או אפליקציה בכל אתר שאליו תיכנסו? אם ידחפו לכם באנרים של גוגל ופרסומות של יוטיוב לפני כל סרטון או שיר שתשמעו? כאשר הפרסום אגרסיבי מדי, ובעיקר כאשר אנו מטרגטים קהל רימרקטינג שלא כמו שצריך, אנו עלולים לגרום לגולשים, ויותר גרוע- ללקוחות הפוטנציאלים שלנו לשנוא את המוצר שלנו עוד לפני שהכירו אותו בכלל. לכן, מומלץ מאוד להשקיע מחשבה רבה לפני שפותחים קמפיין רימרקטינג. 

 

האם אפשר להשתמש בנתוני מיקום עבור קמפיין רימרקטינג?

אחת השיטות לקביעת הקהל בקמפיין רימרקטינג הוא שיווק מבוסס מיקום. מכשירים ניידים עוקבים כל הזמן אחר המיקום שלנו, בין אם ה-GPS מופעל או לא. ניתן להשתמש בנתונים אלה כדי להציג לנו מודעות עבור עסקים סמוכים, או עבור עסקים שביקרנו בהם בעבר. לדוגמה, אם אתם עוברים ליד מלון כל יום בדרככם לעבודה או הביתה, המלון עשוי להשתמש בקמפיין רימרקטינג כדי למקד אליכם מודעות עבור התעריפים המיוחדים שלו. אם אתם מחפשים מוצר באתר אונליין-שופינג גדול, ייתכן שתראו מודעות עבור המוצר הזה באתרים אחרים שבהם אתם מבקרים. שיווק מחדש יכול להיות דרך יעילה מאוד להגיע ללקוחות פוטנציאליים, והוא רק הולך להיות נפוץ יותר ככל שיותר ויותר עסקים אוספים נתונים עלינו, וככל שעוד ועוד עסקים משקיעים בפרסום ושיווק העסק שלהם בדיגיטל. 

לסיכום:

על ידי ביצוע הטיפים האלה, אתה יכול להתחיל להשתמש ברמרקטינג כדי לשפר את מסעות הפרסום השיווקיים הדיגיטליים שלך. בשימוש נכון, רימרקטינג יכול להיות דרך יעילה לשיפור קמפיינים שיווקיים, להגיע לקהל איכותי יותר, לפנות ללקוחות שלכם בצורה יעילה יותר וליצור מסרים מותאמים אישית יותר לקהל שלכם. עם זאת, חשוב לוודא שהגישה שלכם מתוכננת היטב וממוקדת לקהל המתאים. כדאי מאוד להבין כיצד להשתמש ברימרקטינג לפני יישום העקרונות שלו באסטרטגיית השיווק שלכם. אחרת, אתם מסתכנים בבזבוז של תקציב השיווק שלכם, בהרחקת הלקוחות שלכם ובהחמצת הזדמנויות להתחבר אליהם.